TECHNOLOGIJŲ TAIKYMAS ŠIUOLAIKINIAME MOKYMO PROCESE: UŽ IR PRIEŠ?
2015-03-06
Jelena Osipkova, Socialinių mokslų kolegija
RAKTINIAI ŽODŽIAI: technologijų taikymas, užsienio kalbų mokymas(is), studentų pasitenkinimas, pasiekimų vertinimas
Anotacija
Straipsnyje apžvelgiami įvairių šalių tyrėjų ir mokslininkų požiūriai į technologijų vietą šiuolaikiniame mokymo procese bei pristatomi SMK Socialinių mokslų kolegijoje atlikto tyrimo rezultatai. Europos erdvėje užsienio kalbų mokymas(is) pripažintas itin svarbiu tikslu jau prieš du dešimtmečius. Šiandien Lietuvoje jis yra neatsiejama visų mokymo lygių švietimo programų dalis. Keičiantis požiūriui į švietimo procesą, naujų, įtraukiančių technologijas, metodų įvedimo reikalauja ir užsienio kalbų mokymas. Atliekant tyrimą keltas tikslas – išsiaiškinti SMK Socialinių mokslų kolegijos studentų nuomonę apie technologijų įtaką jų užsienių kalbos įgūdžiams, pasitenkinimui mokymusi ir mokymosi pasiekimams. Tyrimas atskleidė, kad efektyvus technologijų įtraukimas į užsienio kalbų mokymo procesą vis dar išlieka iššūkiu, nes jų taikymas tyrimo nustatytoje apimtyje nekelia studentų pasitenkinimo mokymusi, neskatina jų siekti geresnių rezultatų. Taip pat nustatyta, kad vertinimo procese skaitmeniniai čiabuviai vis dėlto noriau pasikliauna mokytoju/ dėstytoju, nei technologijomis.